• Imprimeix

El 100 % de la xarxa d’FGC adaptada a persones amb mobilitat reduïda

En total són 107 estacions que corresponen a les línies Barcelona-Vallès; Llobregat-Anoia i Lleida-la Pobla; als cremalleres de Montserrat i Núria i al funicular de Gelida

13/09/2017 13:09
Estació FGC

Amb la finalització de les obres de millora de l’accessibilitat a l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) del Putxet (L7), el 100% de les estacions metropolitanes d’FGC ja està adaptat a persones amb mobilitat reduïda. Els treballs, amb una inversió d’1,4 milions d’euros, han comportat la instal·lació de dos ascensors per a facilitar les connexions entre el carrer i les andanes.  

Les obres d’adaptació han consistit en la remodelació i l’ampliació de l’edicle situat a la plaça de Joaquim Folguera i la instal·lació de dos ascensors: un que permet la connexió entre el nivell carrer (edicle) i el pas superior existent de comunicació entre andanes i l’andana sentit plaça de Catalunya i un ascensor de connexió de l'altre extrem del pas superior amb l’andana sentit avinguda del Tibidabo.

Adaptació del 100% a FGC i el 91% a Metro

El Govern està duent a terme una important inversió per aconseguir la plena accessibilitat de la xarxa ferroviària de la seva titularitat a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa a FGC, l’adaptació de l’estació del Putxet s’afegeix a la de Sarrià, que va finalitzar el gener passat, i permet assolir el 100 % d’adaptació de la xarxa d’FGC.

En total, són 107 estacions que corresponen a les línies Barcelona-Vallès; Llobregat-Anoia i Lleida-la Pobla; als cremalleres de Montserrat i Núria i al funicular de Gelida.

Pel que fa a la xarxa de metro de Barcelona, compta amb 154 estacions de les quals un total de 140 estan adaptades; xifra que representa un 91%. En aquests moments, s’estan executant, per un import de 4 milions d’euros,  les obres de l’estació de Jaume I de l’L4 i s’està treballant per licitar properament les corresponents a altres estacions. L’objectiu és aconseguir que el 100% de les estacions de Metro estiguin adaptades en els pròxims cinc anys.

Pel que fa a la xarxa ferroviària de Rodalies, només el 70% de les estacions i el 50% dels trens estan adaptats.

Pel que fa a la xarxa de línies de Metro, l’objectiu és que estiguin el 100% adaptades en cinc anys