Logotip Volkswagen
  • Imprimeix

Cas Volkswagen

El Grup Volkswagen ha posat a disposició dels usuaris dues eines de consulta en referència a l'ús d'un programari utilitzat en els motors dièsel d'alguns dels seus vehicles. Concretament es tracta dels motors tipus EA 189 EU 5 de les marques SEAT, Audi, Skoda i Volkswagen Vehículos Comerciales.

Les dues eines disponibles són:

  • Telèfon gratuït d’informació: 900 180 361
  • Web per consultar si el vehicle està afectat a través del número de bastidor: Aquest número és un codi de 17 dígits que es pot trobar a la documentació del vehicle. Està a l’apartat “E” del permís de circulació o de la fitxa tècnica.

A més a més, la companyia automobilística afirma que les quatre marques es dirigiran de forma individual als clients afectats per informar-los de la situació i dels propers passos a seguir.

Els vehicles amb els motors afectats són segurs i aptes per a la circulació i, per tant, no cal portar-los immediatament a un taller. És a dir, es pot continuar conduint els vehicles.

Pel que fa al cost, la companyia Volkswagen AG assumeix tota la responsabilitat i cobrirà el cost de les mesures que s’hagin de prendre.

Des de la companyia s'ha comunicat que la incidència afecta uns 50.000 vehicles a l'Estat espanyol.

La companyia Volkswagen AG assumeix tota la responsabilitat i cobrirà el cost de les mesures que s’hagin de prendre

Destaquem

Web de consulta

Consulta dels vehicles afectats, notes de premsa i preguntes freqüents sobre el cas.

Nota de premsa

La incidència afecta uns 50.000 vehicles a l'Estat espanyol

Dispositiu de mesura d’emissions

Durant el mes de setembre l’Agència de Protecció Mediambiental (EPA) dels Estats Units va revelar que Volkswagen va instal·lar durant sis anys, del 2009 al 2015, un programa informàtic en diversos models dièsel que modificava els límits d’emissions de gas. Aquest programari causava discrepàncies en els valors d’òxid de nitrogen (NOx) durant les proves de dinamòmetre però no durant la circulació. És a dir, el programari és capaç de detectar si el vehicle està sotmès a les proves per activar la modificació dels límits, o si està circulant per carretera per desactivar-la.

El programari detecta la situació del motor segons la posició del volant, la velocitat, la pressió baromètrica i la durada de funcionament del motor.

Aquesta modificació implica que els cotxes amb els motors afectats superaven les proves de gasos però realment, en la circulació, emeten 40 vegades més contaminants del que està permès.

Data d'actualització:  07.10.2015