Baner Mobile World Congress
  • Imprimeix

Serveis mòbils gencat

Serveis de major qualitat per als ciutadans

La prestació de serveis mòbils adreçats a la ciutadania és una realitat a la Generalitat de Catalunya, com en la resta d’organitzacions públiques i privades. L’accés mòbil als serveis –ja sigui mitjançant el portal gencat.cat en disseny responsiu, missatgeria o a través d’aplicacions mòbils específiques– és inherent a l’estratègia de governança oberta de la Generalitat de Catalunya. En aquest context, els serveis mòbils esdevenen un element central del model anomenat de govern obert perquè poden ajudar decisivament que la societat s’involucri en les polítiques públiques.

El canal mòbil, a més, suposa una oportunitat per estalviar costos, generar noves formes de prestar serveis, millorar l’accés a la informació o fins i tot pot implicar la ciutadania en la millora dels serveis públics. Més avall destaquem algunes de les aplicacions mòbils de la Generalitat. 

Missatgeria instantània

La Generalitat ha obert un nou canal de comunicació a Telegram amb l’objectiu de difondre notícies, continguts i informacions d’alt valor de servei per a la ciutadania. Telegram és una aplicació de missatgeria instantània gratuïta que permet enviar i rebre missatges a través d’internet. A través dels canals d’aquesta aplicació es poden trametre missatges a un nombre il·limitat de subscriptors. A través de l’aplicació Telegram s’ofereixen tres serveis diferents:

Mitjançant el telèfon 681 012 012 o bé cercant l’usuari @gencat012 (o bé des de l’adreça http://telegram.me/gencat012) es pot sol·licitar informació de la Generalitat de Catalunya. El termini màxim de resposta d’aquest servei és de dues hores, dins l’horari d’atenció.

Al canal @gencat es difonen notícies, continguts de servei, l’accés a tràmits administratius i dades d’interès general. S’hi pot accedir des de l’adreça http://telegram.me/gencat 

Amb el bot @Generalitat_Bot es poden localitzar les comissaries de policia, farmàcies i centres sanitaris més properes segons la localització de l’usuari o bé en la ubicació que indiqui expressament. S'hi pot accedir des de l'adreça: http://telegram.me/generalitat_bot.

Telegram

Trànsit

L’ App Mapa Continu de Trànsit del Servei Català de Trànsit permet consultar l'estat del trànsit i les incidències en temps real, incorporant les dades de l’Ajuntament de Barcelona, la Dirección General de Tráfico en les zones limítrofes i el Govern d’Andorra. L'app permet, a més, la realització dels tràmits de trànsit com el pagament de sancions, la presentació d'al·legacions o la consulta dels expedients.

Infoconsum

Una aplicació amb consells per saber com actuar abans, durant i després de comprar un bé o servei. Ofereix la possibilitat d'obtenir informació, efectuar consultes, conèixer avisos i alertes urgents, denunciar productes o serveis que infringeixen les normes del mercat i saber on podeu adreçar-vos en cas de necessitat d'assessorament o d'haver de reclamar.

061 CatSalutRespon

L’aplicació mòbil 061CatSalut Respon és una solució mòbil pública i gratuïta que geoposiciona, identifica i envia les dades de salut de l’afectat en el mateix moment de la trucada, fet que millora i personalitza l’assistència sanitària, i permet a metges i infermers accedir a la història clínica del pacient. A més, l’usuari pot localitzar els centres i equipaments de salut que té més a prop. L'aposta del 061 CatSalut Respon ha estat reconeguda amb el premi mHealth Mobile World Capital Barcelona.