• Imprimeix

Configuració de l'Adobe Reader

Per treballar amb els formularis de Tràmits gencat és necessari disposar del programari Adobe Reader versió 9.1 o superior.

Destaquem

Com obtenir Adobe Reader

Accediu al web d'Adobe per descarregar el programari Adobe Reader versió 9.1 o superior.

Quan s'instal·la el programari Adobe Reader, la configuració per defecte ja permet treballar amb els formularis.

Si s'ha modificat aquesta configuració, cal que activeu les característiques següents (seleccionar l'opció de menú Edició/Preferències):

  • Activació del JavaScript.
  • Activació de l'accés a Web Services de Tràmits Gencat.
  • Configuració dels certificats arrel al sistema (només si es desitja validar les signatures).

Aquesta opció és imprescindible per emplenar els formularis:

  • Fer clic a la secció JavaScript.
  • Marcar l'opció Activar JavaScript per Acrobat.

Aquesta opció és imprescindible per emplenar la majoria dels formularis:

  • Obrir Adobe Reader.
  • Seleccionar l'opció Edició -> Preferències.
  • Fer clic a la secció Administrador de confiança.
  • Prémer el botó Canviar configuració.
  • Seleccionar l'opció Configuració Personalitzada (Si es tracta d'una versió anterior a Adobe Reader X, aquesta opció és Permetre'm especificar una llista de llocs web permesos i bloquejats).
  • En el panell Els meus llocs web, seleccionar l'opció Preguntar sempre.

Aquesta configuració només s'ha de realitzar si es vol validar la signatura electrònica dins del formulari electrònic:

  • Fer clic a la secció Seguretat.
  • Prémer el botó Preferències avançades.
  • Seleccionar la pestanya Integració amb Windows.
  • Marcar les opcions següents:
    • Activar la cerca de certificats diferents dels seus en el magatzem de certificats de Windows.
    • Validant signatures.
    • Validant documents certificats.
  • Prémer el botó OK.
Data d'actualització:  19.01.2015