• Imprimeix

idCAT Mòbil

Servei d’identificació proporcionat pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, basat en el lliurament d’una contrasenya d’un sol ús a un telèfon mòbil, que prèviament s’ha registrat a la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya.

Què és?

És un mecanisme d’identificació i signatura electrònica orientat a la ciutadania basat en l'enviament de paraules de pas d'un sol ús al mòbil. Cal registrar prèviament les dades de contacte al fitxer de la Seu electrònica de l'Administració de la Generalitat.

Per donar-s’hi d'alta, cal complir els requisits següents:

  • Ser major de 16 anys
  • Acreditar la personalitat mitançant un dels documents reconeguts següents: DNI, NIE informat en el permís de residència, passaport, document identificador d'un país de la Unió Europea, targeta de residència comunitària o bé aportant informació coneguda per ambdues parts (persona interessada i Administració) en el cas del registre electrònic en línia.
  • Informar obligatòriament d'una adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d'identificació i contacte.

Com obtenir-lo per internet?

La modalitat de registre electrònic en línia ofereix la possibilitat que la ciutadania registri les seves dades de contacte en el fitxer Seu electrònica sense haver de desplaçar-se a una oficina presencial.

El procés de registre en línia és accessible des de l'adreça https://idcatmobil.seu.cat.

També s'hi pot accedir des de l'espai La meva carpeta, a través del botó Accés amb identificació com mostra la imatge següent:

 

 

 

L'enllaç dóna accés a la pantalla d'identitats del CAOC on el ciutadà es pot donar d'alta al servei idCAT Mòbil:

 

 

L'alta telemàtica al servei idCATMòbil es pot fer amb certificat digital si es compleixen els requisits següents:

  • Disposar d'un certificat de persona física, corporatiu de persona física o de persona física representant.
  • El certificat ha d'estar vigent.
  • Ha d'estar emès per una entitat classificada pel CAOC

També es pot triar l'opció sense certificat per a les persones que tinguin nacionalitat espanyola. En aquest cas, han de demostrar la seva identitat aportant la data de caducitat del DNI i el codi de barres de la Targeta Sanitària Individual (TSI) que lliura el CATSalut.

 

            

 

També es demanarà el telèfon mòbil, a efectes d'identificació i gestió d'avisos i el correu electrònic. Posteriorment, s'enviarà una contrasenya d'un sol ús al mòbil informant que s'haurà d'introduir per finalitzar l'alta al registre.

 

 

Les persones que es registrin en línia i sense certificat rebran en el domicili que tinguin informat al padró una carta en què se'ls informarà de l'alta en el fitxer Seu electrònica. Aquesta és una mesura addicional per garantir la no suplantació.

Com obtenir-lo presencialment?

Per registrar el vostre número de telèfon mòbil a la base de dades de la Seu electrònica, us heu d’adreçar a una de les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya següents:

  • Oficina d’Atenció Ciutadana de Barcelona
    C. Sant Honorat, 1-3
    08002 Barcelona (Barcelonès)
  • Oficina d’Atenció Ciutadana de la Cerdanya
    Pl. del Rec, 5
    17520 Puigcerdà (Cerdanya)
  • Oficina d’Atenció Ciutadana de Girona
    Pl. de Pompeu Fabra, 1 (Edifici Santa Caterina)
    17002 Girona (Gironès) 
  • Oficina d’Atenció Ciutadana de Lleida
    C. Lluís Companys, 1
    25003 Lleida (Segrià) 
  • Oficina d’Atenció Ciutadana de Tarragona
    C. Sant Francesc, 3
    43003 Tarragona (Tarragonès) 
  • Oficina d’Atenció Ciutadana de Terres de l’Ebre
    C. Jaume I, 2-4
    43870 Amposta (Montsià) 
  • Oficina de Gestió Empresarial de Barcelona
    C. Sepúlveda, 148-150
    08011 Barcelona
  • Oficina de Gestió Empresarial de Lleida
    Av. del Segre, 7
    25007 Lleida
  • Oficina de Gestió Empresarial de Tarragona 
    C. Pompeu Fabra, 1
    43004 Tarragona 
  • Oficina de Gestió Empresarial de Girona
    Pl. de Pompeu Fabra, 1
    17002 Girona
  • Oficina de Gestió Empresarial de les Terres de l'Ebre
    C. Montcada, 2
    43500 Tortosa
  • Agència Tributària de Catalunya. Delegació Territorial a Barcelona
    Passeig de la Zona Franca, 46
    08038 Barcelona. 
  • Agència Tributària de Catalunya. Delegació Territorial a Lleida
    C/ Lluís Companys, 1
    25003 Lleida
  • Agència Tributària de Catalunya. Delegació Territorial a Girona
    C/ Barcelona, 54
    17002 Girona
  • Agència Tributària de Catalunya. Delegació Territorial a Tarragona
    C/ Vapor, 4-6, 2n
    43004 Tarragona
Cal que ompliu, signeu i lliureu el formulari corresponent. Cal acreditar la vostra identitat amb un document identificatiu com, per exemple, el document nacional d’identitat. Tots els documents que aporti la persona sol·licitant han d'estar vigents en el moment del registre. Si el document aportat estigués caducat, és necessari aportar el comprovant de renovació.
El registre presentacial en aquestes oficines és obligatori per a les persones que no tenen la nacionalitat espanyola.
Properament, s’ampliarà la relació de punts de registre per proporcionar una major cobertura territorial. 

Com l'heu de fer servir?

Quan un servei electrònic requereix la identificació del ciutadà, ja sigui per autenticar-se o per signar electrònicament, apareix la pantalla següent:
 

 

Si voleu identificar-vos mitjançant idCAT Mòbil, heu d’introduir el vostre document d’identificació (DNI, en el cas de ciutadans de nacionalitat espanyola) i el telèfon mòbil que heu registrat a la base de dades.

Si la base de dades no troba el document d’identificació o el telèfon mòbil proporcionat no correspon al que s’ha registrat vinculat al document d’identificació, visualitzareu un missatge d’error. En aquest cas, haureu de modificar el registre si és erroni o realitzar-lo si no l’heu fet prèviament.

Si les dades proporcionades es corresponen a les registrades visualitzareu el missatge següent:
 

A continuació, rebreu una contrasenya al vostre telèfon mòbil per introduir-la al camp de text que es mostra a la pantalla. A partir d'aquest moment, podreu fer el tràmit o la gestió corresponent.

Modificació i baixa de les dades i suspensió temporal

El sistema preveu que les dades de contacte es puguin modificar a les oficines on es fa el registre presencial i, properament, a la Seu electrònica a través d'autoservei. Es podrà afegir o modificar l'adreça postal, el correu electrònic i el telèfon.

Pel que fa a les peticions de baixa voluntària de les dades, caldrà adreçar-se sempre a una oficina presencial.

En cas que una persona detecti un ús indegut del servei pot demanar la suspensió temporal de l'accés a les dades i l'obertura d'un procés de comprovació. La sol·licitud de suspensió temporal de l'accés s'ha de gestionar de manera presencial a les oficines habilitades. En un futur es podrà demanar per internet tot i que caldrà completar la sol·licitud davant una oficina presencial.

Què és el fitxer Seu electrònica?

Recull les dades que faciliten la identificació i signatura electrònica de les persones que volen accedir a la Seu electrònica de la Generalitat per fer tràmits i consultar l'estat de les seves gestions. Les dades incloses procedeixen de la persona interessada o dels òrgans de les administracions públiques de Catalunya amb les quals s’hagi relacionat, d’acord amb la normativa legal en matèria de protecció de dades personals i sempre amb el consentiment de la persona interessada.

Aquestes dades poden ser cedides a les administracions públiques catalanes i als seus organismes vinculats per a la identificació i comunicació amb les persones interessades.

L’òrgan responsable del fitxer d’aquesta base de dades és la Direcció General d'Atenció Ciutadana.

Usos del fitxer:

  • Identificar la ciutadania per accedir a les tramitacions electròniques.
  • Faciciltar la provisió de mecanismes de signatura electrònica ordinària.
  • Recollir les dades identificatives necessàries per a la tramitació i comunicació dels serveis de la Seu electrònica de la Generalitat.
  • Comunicar electrònicament les sol·licituds i resolucions dels serveis competència de l'Administració de la Generalitat. 
  • Gestionar la publicació de les notificacions dels actes administratius i altres comunicacions de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i de qualsevol altra informació d’interès general d’aquesta administració.
  • Recollir les dades de contacte necessàries per a la gestió de la resposta a les diferents consultes, queixes, suggeriments o opinions que es presenten a través de la Bústia de contacte de la Generalitat.
  • Publicar al Tauler electrònic les informacions d’interès general, les comunicacions i els actes dictats per l’Administració de la Generalitat i la resta d’ens previstos a la normativa.
  • Explotació estadística.
Data d'actualització:  22.08.2016