• Imprimeix

Els centres educatius innoven en tecnologia digital

Reconeixen els projectes més innovadors duts a terme a les aules dels centres catalans a través de l’ús de la tecnologia mòbil

01/03/2018 14:03
Guanyadors dels premis

Guanyadors dels premis

La realitat virtual, la robòtica i la programació han estat els temes escollits pels centres educatius catalans per participar en els Mobile Learning Awards (MLA) 2018, que premien els millor projectes desenvolupats a través de l’ús de la tecnologia mòbil.

En la sisena edició dels premis han participat 90 projectes d’arreu de Catalunya, concretament 61 docents, 23 centres educatius i 6 AMPAs han presentat les seves experiències educatives d’innovació amb tecnologies digitals. Els premis s’han lliurat dins el del Mobile World Congress.

Projectes premiats

Experiències i propostes d’aula amb tecnologies digitals

  • 1er premi:  Núria Ferré de l’Institut Comte de Rius de Tarragona
    Projecte: “Instal·lacions elèctriques: dels plànols en 2D a la realitat virtual” 
  • 2on premi: Domènec Rusca i  David Llamas de l’Escola Carrilet i de l’Institut Frederic Marti i Carreras de Palafrugell
    Projecte: “STEAM, Design Thinking, Videojocs i Impressió 3D a l’aula? Yes, We Can!”
  • 3er premi: Mercè Vilà i Roser Espelt de l’Escola La Vila de Palamós
    Projecte: “Gamifiquem l'aula a Primària!! L'Antiga Grècia: El viatge a Emporion”
  • Menció a l'experiència més inclusiva: Jaume Feliu de l’Institut Salas i Xandri  de Sant Quirze del Vallès
    Projecte: “Natusfera Biodiversity Congress”. 

Escoles innovadores en l’aplicació de les tecnologies digitals

Categoria: Centres educatius

  • Escola Mossèn Albert Vives de La Seu d'Urgell
    Projecte: "AV ROBOTS: Robòtica i Pensament Computacional a l’Escola"
    Projecte sobre robòtica i pensament computacional, que es treballa de forma seqüencial dins les etapes d'Educació Infantil i Primària (des de P3 fins a 6è). 
  • Institut Badalona VII de Badalona
    Projecte: "B7 mTech High. Transformem l’Institut amb les nostres pròpies apps"
    Mostren 7 apps com a evidències del model didàctic del centre. L'alumnat assumeix com a propi el repte de la transformació digital i treballa situacions properes com a reptes a resoldre.
  • Escola Puig de les Cadiretes de Llagostera
    Projecte: "Ampliem les nostres eines"
    Han presentat el pla d'aprenentatge al llarg de les etapes educatives d'infantil i primària. Els continguts que incorporen estan relacionats amb programació i robòtica.

Categoria AMPA

  • AMPA Escola Drassanes de Barcelona
    Projecte: "Cap al DrassanesLab: Tecnologia i coneixement contra l'escletxa digital"
    Connecten l'escola amb entitats de l'entorn, com la Universitat Pompeu Fabra, Colectics o Principia kids per a la realització d'activitats tecnològiques amb finalitat inclusiva. Aquest projecte promou les STEM de forma integrada.

Els Mobile Learning Awards 2018 destaquen vuit projectes sobre realitat virtual, videojocs, robòtica i programació

Més informació