• Imprimeix

Els ciutadans valoren amb notable l'atenció sanitària pública

Un dels aspectes més ben valorats és el tracte rebut pel personal d’infermeria en els serveis d’atenció especialitzada ambulatòria

20/04/2018 16:04
atenció sanitària

Els ciutadans valoren amb un notable l’assistència sanitària, concretament amb una nota de 7,2 sobre 10. Segons indica el Baròmetre Sanitari de Catalunya, aquesta valoració s’ha incrementat en 0,4 punts respecte l’any 2014, en què es valorava amb un 6,8 sobre 10.

El servei sanitari més ben valorat és el de l’atenció hospitalària (amb un 7,4), seguit de l’atenció primària (amb un 7,36). Preguntades sobre l’organisme responsable de l’assistència sanitària pública a Catalunya, quatre de cada deu persones reconeixen que és el CatSalut.

Un 54% dels enquestats considera que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l’Administració Pública. Un 48% considera que s’han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis i un 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

El millor, el tracte; el pitjor, el temps d’espera

Els usuaris d’atenció especialitzada ambulatòria fan una valoració d’un 7,9. Els aspectes millor valorats són el tracte del personal d’infermeria i el respecte cap a la seva intimitat. D’altra banda, l’aspecte amb pitjor valoració és la quantitat de persones que es troben a la sala d’espera i el temps d’espera entre sol·licitud i dia de visita.

També s’ha dut a terme un estudi de satisfacció sobre l’assistència sanitària telefònica 061 CatSalut Respon. Els usuaris del servei han valorat amb un 8,4 l’atenció rebuda i un 93% dels enquestats tornarien a utilitzar-lo.

L'atenció hospitalària és el servei sanitari més valorat amb un 7,4, seguit de l'atenció primària, que rep un 7,36

Més informació