• Imprimeix

Com tramitar sense certificat

Suport a la realització de tràmits

OAC

Qualsevol persona física que no disposi dels mitjans adequats (ordinador, certificat digital, coneixement, etc.) per presentar en línia les sol·licituds de tràmits i altres gestions que necessiti fer amb les administracions públiques, pot adreçar-se a les oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.

El personal d’aquests oficines està habilitat per a la identificació de les persones físiques, per signar en nom d’aquestes si el tràmit ho requereix i també per digitalitzar i expedir les còpies autèntiques de la documentació pública o privada que sigui necessària per a la tramitació.

En el cas de les sol·licituds de tràmits que requereixen signatura obligatòria, haureu d’autoritzar expressament la persona de l’oficina que us atengui per poder signar digitalment en el vostre nom.

Aquest suport pren més rellevància a partir de l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, d1 d’octubre. Aquesta Llei estableix la tramitació electrònica i la gestió digital de tota la documentació i l’assistència a totes les persones físiques per poder realitzar tràmits amb les administracions públiques.

Tot i així, si opteu per sol·licitar una identitat digital, us podeu adreçar a les mateixes oficines les quals us podran gestionar les sol·licituds d’idCat Certificat o registrar-vos per a poder utilitzar idCATMòbil.

Us aconsellem que porteu el vostre document identificador (DNI, NIE, etc.) per a totes les gestions que aneu a fer a les oficines d’Atenció Ciutadana.

Oficines on adreçar-se

Consulta al mapa les oficines on fan suport a la realització dels tràmits.

Data d'actualització:  26.01.2018